Kościół Wang oraz termy i piękne centrum w Cieplicach Zdrój

W trakcie naszej wędrówki z Samotni na Śnieżkę, patrząc z podziwem na nasze dzielnie wędrujące dzieci postanowiliśmy jakoś uczcić zdobycie najwyższego szczytu i kolejnego dnia zrobić im niespodziankę - zabrać ich na gorące baseny do Term Cieplickich :-)

Wstaliśmy więc rano, zjedliśmy ostatnie śniadanie w schronisku Samotnia, spakowaliśmy plecaki i przy porykiwaniach jeleni ruszyliśmy w stronę Karpacza. Po pewnym czasie zauważyliśmy, że za nami idzie jeden z mieszkających przy schronisku kotów. Sympatyczny mruczek odprowadził nas prawie do Polany w Karkonoszach, po czym skoczył gdzieś w kosodrzewiny.

Po krótkiej wędrówce dotarliśmy do kościoła Wang, wokół którego było znacznie mniej turystów niż dwa dni wcześniej. Trudno się dziwić - był w końcu wtorkowy poranek, a nie niedzielne popołudnie. Wykorzystaliśmy ten fakt i w spokoju obeszliśmy dookoła ten wyjątkowy zabytek, podziwiając jego nietypową architekturę i gotyckie krzyże na przykościelnym cmentarzu.

Z Karpacza ruszyliśmy samochodem do Cieplic - uzdrowiskowej części Jeleniej Góry, w której mieszczą się między innymi baseny termalne. Dla dzieci kąpiel w ciepłych basenach była bardzo miłą niespodzianką - przez 2 godziny wypluskaliśmy się wszyscy do woli. Po basenach przyszedł czas na spacer po cieplickim Parku Zdrojowym i tak dotarliśmy do zabytkowego centrum uzdrowiska.

Pięknie odrestaurowane kamieniczki ciągnące się wzdłuż równo brukowanego placu Piastowskiego, imponujący pałac Schaffgotschów i kolorowa brama kościelna zrobiły na nas spore wrażenie. Z pewnością warto tu zajrzeć choćby na krótki spacer będąc na wakacjach w Karkonoszach :-)

Data: 24 września 2019 r.
Forma: turystyka piesza
Dystans: ok. 4 km z Samotni do Karpacza, ok. 3 km spaceru po Cieplicach-Zdrój
Trasa: Samotnia - Polana w Karkonoszach - kościół Wang - Karpacz, parking B przy Termach Cieplickich - Termy Cieplickie - Park Zdrojowy - plac Piastowski - pałac Schaffgotschów - parking B przy Termach Cieplickich