Krótka wycieczka po Wieliczce

Data: 12 czerwca 2016 (niedziela)
Trasa:
  • Kraków -> Wieliczka
  • Park Adama Mickiewicza -> Park Kingi -> Rynek (malowidło 3D Solny Świat) -> Zamek Żupny -> Aleja Jana Pawła II -> Tężnia Solankowa i plac zabaw na terenie kopalni -> Park Adama Mickiewicza (pieszo)
Długość trasy pieszej: ok. 3 km

Ta wyprawa jest nieco krótsza niż zwykle - byliśmy ograniczeni czasowo, bo nasi o 16 grali mecz na Euro :)

Wyruszyliśmy więc do Wieliczki - Solnego Miasta. Zaparkowaliśmy przy Parku Adama Mickiewicza i ruszyliśmy pieszo w stronę rynku (zaczynając od karmienia kaczek w parkowym stawie). Przeszliśmy koło szybu św. Kingi i Zakładu Mechanicznego, zachwyciliśmy się kosmicznie wyglądającym kombajnem górniczym oraz fontanną w parku Kingi, aż dotarliśmy do wielickiego rynku. Tam ku uciesze dzieci zjedliśmy po porcji świetnych lodów gałkowych i nie mogliśmy się nadziwić niezwykłemu malowidłu 3D.

Malowidło to, wykonane przez artystę Ryszarda Paprockiego przedstawia solny świat (motywy z kopani soli) i jest namalowane tak, że patrząc z odpowiedniego miejsca ma się wrażenie,  że w płycie rynku jest ogromna dziura przez którą widać leżącą pod ziemią kaplicę św. Kingi.

Z rynku przeszliśmy na dziedziniec Zamku Żupnego, gdzie odbywały się warsztaty dawnych rzemiosł i można było skosztować takich rarytasów jak pajda ze smalcem, kiszony ogórek czy placek z rabarbarem.

Zaopatrzeni w drewniany miecz ruszyliśmy jeszcze w kierunku kopalni, gdzie dzieci pobawiły się na placu zabaw nieopodal Tężni Solankowej.

Jako, że godzina meczu zbliżała się nieubłaganie, pożegnaliśmy się z Wieliczką i obiecaliśmy sobie, że przy następnej wizycie zwiedzimy samą kopalnię soli - skarb wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.